Zo luidt de titel van het op zondag 14 november 2009, enkele dagen voor zijn 88e verjaardag, in het Affichemuseum Hoorn gepresenteerde monografie over het werk van de affichekunstenaar Cornelius van Velsen (1921). Het boek is geschreven door de journalist Dolf Hell en uitgegeven door [Z]OO produkties te Eindhoven. Het is het zevende deel uit de reeks monografiën over Nederlandse affichekunstenaars, een initiatief van het ReclameArsenaal.
Cor van Velsen’ zo schrijft de auteur op de achterflap, liet zich niet opjagen door stromingen in de kunst. Hij trok zijn eigen plan, waarbij hij voorop stelde prenten te maken die het leuk zouden doen bij het publiek. De boodschap in één oogopslag. Dikwijls ging hij daarbij dwars in tegen adviezen van opdrachtgeverszijde. Dit resulteerde in een oeuvre van 170 affiches, variërend van ‘de klomp’ om buitenlandse toeristen naar Nederland te trekken tot het beroemde ‘flesje met de schil’ voor Joy-frisdranken.’
Het boek is voor € 15,- te bestellen via de webwinkel op deze site.