Op woensdag 28 mei 2008 organiseert JCDecaux in samenwerking met de Stichting Affiche-Archief en het ReclameArsenaal de verkiezing van het beste affiche. Een vakkundige jury heeft uit zon 900 posters zes adverteerders genomineerd die in aanmerking komen voor het beste affiche van 2007. Naast de affiches voor de vakprijs zijn er 18 affiches genomineerd voor de publieksprijs. De genomineerde posters worden in de week van de uitreiking van 24 tot en met 28 mei geëxposeerd op het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse Pijp.
De genomineerden voor de vakprijs zijn: G-Star Raw, Unox, Delta Lloyd, Albert Heijn en Reaal Verzekeringen. •Deze adverteerders dingen ook mee naar de publieksprijs samen met Jägermeister, Adez, Dienst Justitiële Inrichtingen, Financieele Dagblad, Libelle, Chrysler Voyager, Astma Fonds, Volkswagen Eos, Nissan Qashqai, DAG en Stichting Nederland Schoon.
De winnaars worden op 28 mei in restaurant Barça op het Marie Heinekenplein in Amsterdam bekend gemaakt. Naast de trofee voor het beste affiche krijgen de winnende adverteerders ook een Billboard/Vitrine®campagne ter waarde van € 50.000,- van JCDecaux.
Aansluitend op de uitreiking vindt een veiling plaats van historische affiches van tabaksfabrikanten. Onder leiding van dhr. P.J.C. Trommelen, directeur van veilinghuis De Eland die belangeloos zijn medewerking verleent, gaan zes affiches uit de periode 1950-1970 onder de hamer. De opbrengsten van de veilingstukken komen goede aan de Stichting Affiche-Archief. De stichting zet zich in voor het behoud en beheer van het erfgoed van de Nederlandse buitenreclame en werkt daarbij samen met het ReclameArsenaal.